Happy Place to Work tarafından yapılan değerlendirmede kadın giyim sektöründe Türkiye’nin En Mutlu İşyeri ödülünü aldık.
Mutlu bir işyeri yaratabilmek için bugüne dek ne gibi yatırımlar yaptınız, projeler gerçekleştirdiniz ve atılan bu adımların sonucunda neler elde ettiniz?
Ayaydın Miroglio Grup bünyesinde çalışanların mutluluğunu çok boyutlu olarak ele almaya özen gösteriyoruz. Bu noktada şirket yönetimi olarak, kültürümüz, değerlerimiz ve çalışanlarımıza yönelik hayata geçirdiğimiz tüm uygulamalarımızın temel hareket noktasında çalışanlarımızın mutluluğu olmasını önemsiyoruz. Bunun temelinde öncelikle güven ortamının yaratılmasının büyük önemi var. Covid dönemi, hepimiz için zorlu bir dönemdi, bu dönemde ekip olmanın, yardımlaşmanın ve biribirimize destek olmanın önemini daha da kavradığımız bir süreçten geçtik. Organizasyon olarak çok hızlı karar aldık ve bu kararları pratik bir biçimde hayata geçirmek durumunda kaldık. Tüm lokasyonlarımızda tam manasıyla Covid-19 önlemlerini hızla alarak çalışanlarımızın sağlığını azami hassasiyetle korunmasını sağladık. Pandemi süreci başlangıcında özellikle mağaza çalışanlarımızın güvende olmalarını sağlamak adına diğer tüm markalardan önce, proaktif bir yaklaşımla, mağazalarımızın faaliyetlerine ara verme kararı aldık. Aynı dönemde istihdamın sürekliliğini korumaya önem verdik. Çalışanlarımızın aile üyeleri ile birlikte katılabilecekleri etkinlikleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerini düzenleyerek ekip motivasyonun sürdürülebilir olmasına özen gösterdik.
Tam kapanma dönemi sonrası hibrid çalışma düzenine geçiş yaptığımız günden itibaren, dijital alt yapımızda tüm çalışanlarımızın ofis ortamı dışında da verimli çalışması amacıyla geliştirmeler yaptık. İnsan kaynakları uygulamalarının dijitalleştirilmesi projesinin hayata geçirilmesiyle, grup çalışanlarımızın kolaylıkla faydalanacakları insan kaynakları dijital platformu başarıyla kullanılmaya başlandı. Ofisimizin fiziksel koşullarını her geçen gün daha iyi noktalara taşımak adına şirket içerisinde renovasyon çalışmalarımız devam ediyor. Modern iç mimarisi ile çalışanlarımızın ofis alanlarında konforlu şekilde çalışmalarını sağlıyoruz. Gün içerisinde yararlanabilecekleri kahve istasyonları ve Roof 35 adında keyifli bir terasımız var. İstanbul’un her anlamda (kültürel, sosyal, ulaşım, vb.) en avantajlı noktalarından birinde Şişli Bomonti’de konumlanan ofisimizde her geçen gün mutlu anları paylaşmaya devam ediyoruz.
“Yaparsa Annem Yapar” adı altında iş hayatına ara veren annelerin tekrar istihdama dönmesini sağlayan, kadının iş hayatına aktif katılımını teşvik eden bir projeye imza attık. Ipekyol, Twist, Machka mağazalarımız kapsamında iş arkadaşlarımız, mesai saatlerini kendilerinin belirleyebileceği şekilde part-time çalışma fırsatı yakalıyorlar. Bu vesile ile iş hayatlarına kaldıkları yerden devam edebiliyorlar. Çalışanlarımızın yanı sıra ailelerinin de mutluluklarını bizimle paylaşmalarını önemsiyoruz. Genel Müdürümüz Uğur Ayaydın tarafından terfi eden her bir çalışanımızın ailesine yönelik özel tebrik mektubu adresine iletiliyor.” İmece” adı altında ofiste ve fabrikamızda bir yardımlaşma kampanyası başlattık. Çalışanlarımız kullanmadığı eşyalarını ortak bir platformda toplayıp ihtiyaç sahiplerine ulaşmasında etkin rol oynuyor. Bunun yarattığı birliktelik duygusu bu dönemde herkesi çok mutlu etti.
Dijital dönüşümü yakın olarak takip etmekSosyal sorumluluk çerçevesinde içinde yaşadığımız toplumun da mutluluğunu önemsiyor, bu kapsamda çeşitli vakıf ve kuruluşlara bağış çalışmaları gerçekleştiriyoruz. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde her bir çalışanımız adına 5 adet fidan bağışı yaparak Tema Vakfı aracılığı ile bir orman sahibi olduk. Katma değer sağlamak amacıyla yapmış olduğumuz tüm bu projeler ve çalışmalar sayesinde her geçen gün çalışanlarımızla birlikte keyifli bir çalışma ortamını paylaşıyor ve yeni başarılara imza atıyoruz.